UI/UX-design är processen att skapa en användarvänlig och användarcentrerad webbplats eller app genom att förbättra användarupplevelsen och öka intäkterna.
Design & innehåll
Innehåll är nyckeln till framgång. Därför hjälper vi dig att genom e-handeln förmedla din historia och skapa en design optimerad för din verksamhet – en design som är både grafiskt tilltalande och användarvänlig.
Vikten av bra design
Idag vet vi att 3 av 4 användare bedömer ett företags trovärdighet baserat på webbdesign. I kombination med detta utgör design mer än 90% av användarens första intryck av en e-handel. Av denna anledning blir det otroligt viktigt att investera i en tilltalande webbdesign, som säkerställer att ditt företag uppfattas som pålitligt och attraktivt online.
En välutformad webbplats stärker inte bara förtroendet hos besökarna utan kan även vara den avgörande faktorn för att öka konverteringar och bygga långsiktiga kundrelationer. Bra design innebär en kombination av estetik och användbarhet. En vacker webbplats som inte fungerar korrekt är lika ineffektiv som en funktionell webbplats som saknar estetisk tilltänksamhet.
Vår designfilosofi
Kunder värdesätter alltid bekvämlighet vid online-shopping. En bra design harmoniserar därför ett enkelt användargränssnitt med attraktiva visuella detaljer för att skapa en sömlös och intuitiv shoppingupplevelse. Detta utgör kärnan i New Amsterdams designfilosofi inom Magento-plattformen. Vi strävar efter att skapa digitala miljöer som inte bara uppfyller, utan överträffar kundernas förväntningar.
Vår designprocess är simpel och fokuserar på användarcentrerade principer. Kvaliteten på din webbdesign beror på hur väl den kan vägleda och stödja kunden genom hela köpprocessen. Vi skiljer oss från många designbyråer genom att integrera design och funktionalitet som en sammanhängande enhet. Optimering sker genom kontinuerlig utvärdering med A/B-testning, där design och flöden finjusteras löpande för att undvika stagnation, vilket ofta sker när omfattande arbete läggs på att skapa skisser i ett tidigt skede.
Vi utgår alltid från köpprocessen och kundupplevelsen. Eftersom olika produkter har olika behov anpassar vi vår strategi. Elektronik kan kräva detaljerad information och produktjämförelser, mode kan fokusera på stora bilder och tydlig varulagerstatus, medan matvaror kräver en snabb och enkel köpprocess för att smidigt hitta och lägga flera olika varor i korgen. Med denna grund integrerar vi grafisk profil, innehåll och interaktion för att skapa en sammanhängande och berikande helhetsupplevelse.
Anpassning efter tema
New Amsterdam tillämpar en metodologi vi benämner agil design. Det innebär att vi inte skapar färdiga designskisser för webbutiken innan utvecklingsfasen påbörjas. Istället använder vi ett befintligt tema med ett väldefinierat flöde som passar produkterna i butiken. Därefter genomför vi kontinuerliga justeringar för att matcha kundens grafiska profil. Detta tillvägagångssätt säkerställer att vi endast implementerar det som är nödvändigt, vilket inte bara ger maximal affärsnytta utan också möjliggör skräddarsydda lösningar inom kundens budget.
Innehållsdriven design
Produkter med avancerad funktionalitet kräver djupgående konfigurering och förståelse, vilket ofta introducerar komplexitet vid anpassning för e-handel. Vi har omfattande expertis inom att anpassa webbdesign efter innehåll, och detta inkluderar skapandet av interaktiva guider. Innehållsdriven design fokuserar på att ge kunden den nödvändiga informationen som krävs för att kunna genomföra välgenomtänkta köpbeslut, vilket tidigare bara var tillgängligt genom personlig interaktion med butikspersonal eller support.
Vårt övergripande mål är att underlätta för administratörer att snabbt konfigurera produkter och infoga förklarande texter, attribut och produktdetaljer i varje steg av köpprocessen. Genom att gradvis anpassa webbdesignen efter produktkrav och innehåll blir det möjligt att sälja även de mest komplexa produkterna via e-handel.