Expertområden

Kundlojalitet

Att ha lojala och återkommande kunder är nyckeln till framgång. Vi tar fram strategier, bygger lojalitetsprogram och ökar tillväxten.

Kundlojalitet

Varför misslyckas många med att behålla kunder?

Kundlojalitet är konsten att få kunderna att återvända genom att belöna dem och sätta deras behov i fokus. Trots detta misslyckas många företag; 62% av onlinekunder återvänder aldrig! New Amsterdam har lång erfarenhet av att arbeta med världens största kundklubbar och lojalitetsprogram, vilket ger oss unika insikter som få andra kan erbjuda.

Många företag investerar betydande resurser i att locka nya kunder, men det visar sig ofta vara mindre lönsamt. Ofta blir kunden först lönsam vid återkommande köp. Att istället fokusera på befintliga kunder kan ge upp till 10 gånger högre avkastning än att använda samma budget för nyanskaffning. Globalt står 10% av kunderna för hela 50% av omsättningen i genomsnittliga webbutiker. Med moderna verktyg kan du enkelt identifiera detta segment och bygga starkare relationer.

Kundklubb och lojalitetsprogram

Många företags kundlojalitetsprogram inkluderar nyhetsbrev och kampanjer, men även medlemsinloggning på webbutiken. Detta utgör en bra grund, men vi vill även försvara värdet av den klassiska kundklubben, som ibland felaktigt betraktas som föråldrad.

För att skapa en personlig upplevelse är det viktigt att kunderna väljer att identifiera sig genom inloggning. Därför anser vi att aktivera medlemsfunktionaliteten är viktigt, men att motivera kunderna att logga in är en utmaning. Det finns idag tekniska verktyg som förenklar skapandet av ett konto och inloggningen.

I snitt ökar en webbutik försäljningen uppemot 45% efter ett byte till Adobe Commerce, till stor del på grund av de tekniska förutsättningar som erbjuds.

Att skapa en kundklubb handlar om att belöna och engagera kunderna på ett personligare plan. Det kommer inte att bli omodernt, och kundklubben kommer att leva kvar i många år framöver, även om namnet kanske förändras. Vi på New Amsterdam hjälper dig steg för steg att arbeta med kundlojalitet, skräddarsytt efter dina produkter, affärsmodell och förutsättningar. Med våra verktyg kan vi enkelt och automatiskt skapa segment och utarbeta en plan för hur dessa ska kontaktas och med vilka erbjudanden.

Tjänster och tekniska verktyg

New Amsterdam är stolt partner med ledande CRM- och marketing automation-tjänster. De flesta framstående verktyg delar liknande grundfunktionalitet, men skiljer sig i detaljer och flexibilitet. Vi hjälper dig att snabbt hitta rätt bland de olika verktygen och ger dig en oberoende och kostnadsfri analys. Vi beskriver deras respektive fördelar och nackdelar, vilka scenarier och användningsområde de passar för samt hur omfattande eller enkel integrationen är mot din ehandelslösning så att du kan hitta det system som passar dina behov och budget bäst. Det enda vi vet är att få andra investeringar kommer generera en högre ROI.

Som partner har New Amsterdam djup förståelse för hur dessa lösningar fungerar, och vi finns här för att vägleda dig genom hela processen, inklusive bästa sättet att integrera dem med din e-handel. Vi arbetar tätt tillsammans med våra partners för att sätta upp och använda verktyget för att nå maximal effekt och nytta och hjälper dig hela vägen.

Vi erbjuder strategisk hjälp för att öka din totala omsättning och genomsnittliga ordervärde. Med Magento Commerce som din e-handelsplattform får du alla verktyg som behövs för att skapa en digital upplevelse och bygga starkare relationer med dina kunder. Vi är experter på kundlojalitet och besitter de tekniska verktygen för att hjälpa dig bli ännu bättre.

Kontakta oss!

Jag heter Daniel Myrbäck och är VD på New Amsterdam. Lämna ett meddelande så kommer jag eller någon av mina kollegor återkomma till dig så snart vi kan.

Daniel Myrbäck

CEO