Expertområden

Personalisering

Med rätt kunskap och teknisk lösning är det enkelt att personalisera kundupplevelsen och skapa personligt innehåll.

Personalisering

Anpassning och kundlojalitet

Undersökningar avslöjar att mindre än 30% av alla webbutiker anpassar innehåll och användarupplevelse på individuell nivå. I kontrast till detta ser vi exempel som Google och Spotify, där stora delar av plattformen är skräddarsydd och utformad efter användaren. Här ligger e-handelslandskapet långt efter.

Att implementera personalisering behöver inte vara komplicerat – snarare tvärtom. Det finns nu tekniska lösningar som tillåter anpassning av innehåll på diverse sidor, inklusive artiklar och rekommenderade kategorier, samt produkter baserat på användarens beteende. Vi ser en gradvis övergång där AI avgör vad som ska visas istället för en innehållsredaktör som enbart genererar innehållet.

Att personalisera och skräddarsy en upplevelse för varje användare anses som den viktigaste aspekten för att en webbutik ska bli framgångsrik och på sikt överleva.

Att möta kunden på deras villkor, var som helst och när som helst, att förstå, inspirera och belöna kunden – att skapa en upplevelse och ge mervärde. De som lyckas skapa en sömlös digital upplevelse där kunden står i centrum är de som kommer att vinna.

Personalisering är nära kopplat till kundlojalitet, vilket är den huvudsakliga anledningen till att en webbutik och dess upplevelse bör vara personlig. För de som fokuserar på personalisering är det av yttersta vikt att prioritera kundens bästa. Genom att erbjuda en förbättrad upplevelse och service, där det som är mest relevant för varje kund lyfts fram, kommer engagemanget att öka. En kund som snabbt finner det den söker kommer som ett resultat att belöna företaget genom att göra fler köp.

Vi är passionerade för personalisering och kundlojalitet och ser fram emot att visa dig de möjligheter som finns och hur något som kan verka komplicerat med rätt verktyg faktiskt kan vara ganska enkelt.

Adobe Commerce

Med Adobe Commerce som plattform får du en unik möjlighet att skapa skräddarsydda upplevelser för dina kunder enligt dina egna villkor. Genom att dra nytta av avancerad artificiell intelligens och smarta produktrekommendationer har du enkel kontroll över vad som visas för varje individuell besökare i din webbutik. Det ger dig kraften att anpassa och optimera kundens resa, öka engagemanget och därmed främja konverteringar.

Dina kunder är unika, och deras shoppingupplevelser borde vara det också. Med Adobe Commerce blir anpassning enklare än någonsin. Adobe Commerce erbjuder intelligenta, användarvänliga och anpassningsbara verktyg som täcker varje steg i kundens köpresa. Genom att använda de inbyggda AI-drivna funktionerna i Commerce kan du aktivera din kunddata och anpassa produktupptäckten, innehållet och kampanjerna. Nedan följer några av de kraftfulla funktionerna:

  • Intelligent Category Merchandising: Optimerar ordningen på produkter som visas på kategorisidor för att öka relevansen för varje användare, och därigenom förbättra konverteringsfrekvensen.
  • Intelligent omplacering: Använder AI-rankningsalgoritmer för att optimera produktordningen i sökresultaten för varje individuell kund.
  • Smarta produktrekommendationer: Erbjuder omedelbara personliga produktrekommendationer baserat på kundernas beteende, produktpopularitet och mer.
  • Segmentspecifikt innehåll och kampanjer: Skapar regelbaserade kundsegment som utlöser riktat innehåll och kampanjer för en mer målinriktad marknadsföring.

Dessa kraftfulla funktioner hjälper dig att introducera personalisering i e-handeln och är en stadig grund för att skapa en personlig köpupplevelse för varje besökare på din webbplats.

Kontakta oss!

Jag heter Daniel Myrbäck och är VD på New Amsterdam. Lämna ett meddelande så kommer jag eller någon av mina kollegor återkomma till dig så snart vi kan.

Daniel Myrbäck

CEO