Digital strategi

Digital innovation

Innovation innebär att utforma något tillsammans med er som är unikt och banbrytande men även också utveckla affärsmodellerna med nya idéer och använda ny teknologi för att bli mer lönsam.

Digital innovation

Innovation är i vårt DNA

Vi vill att du ska fokusera på att att utveckla det som gör dig unik och innovativ och inte kämpa med att uppfinna hjulet med att bygga standardfunktionalitet för din butik som de flesta andra butiker redan har.

Vad som anses vara innovativt förändras ständigt. Men innovation innebär inte bara att göra något som ingen annan gjort eller göra något radikalt. Att lyckas med en digital transformation och utveckla en unified commerce-upplevelse för kund i samtliga kanaler är för många innovativ

Innovation genomsyrar allt vi gör:

  • Vilka plattformar och lösningar vi väljer
  • Hur vi arbetar tillsammans med dig som kund
  • Hur vi tar fram robusta lösningar som ger oss flexibiliteten bygga unika koncept på
  • Innovation innebär också att utforma ett koncept utifrån förutsättningarna. För att inspirera vad innovation kan innebära för dig följer några exempel:

One click buy/Rebuy

Magento stödjer one click buy vilket innebär att med endast ett knapptryck kan en kund godkänna en betalning och skapa en order, där alla uppgifter är förifyllda, vilket skapar en mycket snabb och smidig kundupplevelse.

För alla företag som säljer förbrukningsprodukter är återkommande kunder och köp en central del av affärsmodellen och lösningen måste anpassas för det. Att underlätta för kunden och veta vad de behöver förenklar för kunden och ökar försäljningen. Desto lägre värde på produkterna och desto oftare kunden handlar, desto viktigare är det att köpupplevelsen blir snabb och smidig. För den som köper en ny bil är det inte viktigt att det momentet går snabbt utan får gärna ta lite tid. För den som handlar mat eller hyr en film ska köpmomentet helst inte ta någon tid alls.

För denna typ av företag passar en anpassad mobilapp väldigt bra. Genom mobilappen går det snabbt och smidigt för en kund att göra tilläggsbeställningar och det är enkelt att skapa påminnelser. För den här typen av köp är det ofta inte optimalt att besökaren på eget initiativ ska behöva besöka en webbutik för att gå igenom en produktkatalog och lägga en beställning. Även att erbjuda ”Rebuy”, där kunden kan  beställa samma produkter som senaste ordern kan betydligt underlätta för kunden att handla.

Magasin

En utmaning för många företag är att presentera sina produkter och innehåll på ett inspirerande sätt. Ett enkelt sätt är att kombinera innehåll med produkter i ett klassiskt magasinformat. Det innebär inte att allt innehåll måste produceras samtidigt i någon som liknar en utgåva, utan likt blogginlägg kan sidorna i magasinet dynamiskt utökas och omformas. Användaren kan bläddra i tidningen för att upptäcka mer och självklart klicka på alla produkter i tidningen för att lägga dem till varukorgen. Vi har utvecklat denna funktionalitet för flera kunder och detta är att betrakta som standardfunktionalitet i Magento idag, men är för de flesta ändå en innovation.

Kontakta oss för en kostnadsfri innovationsworkshop där vi även ger fler exempel och inspiration hur innovationer kan hjälpa dig att växa.

Andra tjänster inom Digital strategi

Kontakta oss!

Jag heter Daniel Myrbäck och är VD på New Amsterdam. Lämna ett meddelande så kommer jag eller någon av mina kollegor återkomma till dig så snart vi kan.

Daniel Myrbäck

CEO