Experter på e-handel inom alla områden

Med kunskap inom 40 områden är vi en IT-byrå som hjälper dig med allt du behöver för att lyckas genom hela livscykeln, från analysfasen till att skapa tillväxt och digitalisera din verksamhet. Som kund väljer du själv vilka av våra tjänster du vill använda och i vilken grad. Vårt mål är att tillföra all kunskap som behövs som ni själva inte har så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Det kan vara allt från att vi några timmar i månaden tar fram förbättringsförslag kring SEO eller rapporter, till att vi hanterar er digitala marknadsföring, administrerar innehåll Till att tillsätta rollen som E-commerce Manager.

 

Digital Strategi
Digital Strategi

Innovation är i vårt DNA. Vi vill att du ska fokusera på att att utveckla det som gör dig unik och innovativ och inte kämpa med att uppfinna hjulet med att bygga standardfunktionalitet för din butik som de flesta andra butiker redan har.

Innovation innebär att utforma något tillsammans med er som är unikt och banbrytande men även också utveckla affärsmodellerna med nya idéer och använda ny teknologi för att bli mer lönsam. Läs mer

Digital Transformation Affärsutveckling Digital Innovation Kundresa

 

Design & Innehåll

Design och innehåll är viktiga delar i att skapa en upplevelse för kunden och är efter erbjudandet det viktigaste för en framgångsrik ehandel. En tydlig struktur möjliggör för kunden att kunna upptäcka fler och relevanta produkter och en tydlig grafisk design gör att kunden känner trygghet och kan identifiera sig med varumärket.

Vi optimerar alltid våra webbutiker för mobil, läsplatta och desktop och rekommenderar ”mobile first”-konceptet, att ta fram designen för mobilen först och därefter övriga enheter. Läs mer

UI/UX Videoproduktion Innehållsproduktion Översättningar

Design & Innehåll

 

Analys
Analys

Analysfasen är kanske den viktigaste fasen i ett digitalt projekt och de val som görs här kommer styra verksamheten under många år framöver. Ett bra val låter företag att växa och utvecklas, medan felaktiga val ofta ger höga kostnader och att företaget inte längre kan vara konkurrenskraftigt.

Skillnaderna mellan olika plattformar väldigt stora. Under en livscykel kan två motsvarande lösningar skilja 10 gånger kostnaden om de baseras på en plattform jämfört med en annan. Läs mer

Plattformsanalys Kravanalys Lösningsarkitektur Kodgranskning

 

Utveckling

Leverera nya e-handelslösningar är det vi lever för och vi är säkra på att vi kan göra det bättre än någon annan. Vi har all kompetens för ett framgångsrikt implementationsprojekt med personer som är specialiserade på olika plattformar.

Oavsett om du ska sätta upp din första e-handel eller om du ska migrera till en ny plattform så ber vi dig att ta oss i beaktning för förstudien och låta oss ge dig ett förslag hur du sätter upp en hållbar e-handel utöver det vanliga. Läs mer

Systemutveckling Testning Plattformsmigrering Projektledning

Utveckling

 

Plattform & Integration
Plattform & Integration

New Amsterdam är en plattformsoberoende leverantör vars primära uppdrag är att tillsammans med våra kunder bygga upp en optimal totallösning.

Vi har arbetat med och har kunskap inom ett stort antal plattformar för att kunna ge dig vägledning inför dina viktiga beslut. För att kunna välja plattform tittar vi på ett antal nyckelattribut och hur dessa relaterar varje e-handlares verksamhet, förutsättningar och strategi. Läs mer

PIM CMS Affärssystem Betalning

 

Vi jämför ibland vårt uppdrag med en bröllopskoordinator.
Det du kanske gör för första gången arbetar vi med varje dag.

Vi lär känna dig för att få reda på dina önskemål och håller oss ständigt uppdaterade på vilka alternativ som finns för att kunna presentera förslag du sedan får ta ställning till.

Många områden har du kanske inte ens tänkt på och vi hjälper dig även med att prioritera och ger råd utifrån hur vi skulle ha gjort i din situation, som vi ofta själva varit i.

 

Förvaltning

Förvaltning är den viktigaste delen av en digital lösning.

New Amsterdam har alltid förvaltningen och livscykelkostnaden i fokus och arbetar aktivt med att inte göra dessa kompromisser i projektfasen. Istället för att arbeta i projekt i förvaltningen, har vi anpassat vår projektmodell till vår förvaltningsprocess. Det innebär att vi och kunden snabbare kan hitta ett fungerande arbetssätt och avdramatisera övergången från projekt till förvaltning. Läs mer

Hosting Prestanda IT-säkerhet GDPR

Förvaltning

 

Support
Support

För många ehandlare är det affärskritiskt att butiken fungerar och vi erbjuder 24/7 support, dygnet runt, för att hjälpa till med problem och felsöka. Det kan vara att miljön och servrar går ner, licenser som går ut eller att något hänt med konfiguration eller tredjepartstjänster som måste åtgärdas för att butiken ska fungera som den ska igen.

Vår support består av certifierade Magentoutvecklare som har erfarenhet av din lösning och snabbt och enkelt finns på plats för att kunna åtgärda de problem som uppstår. Läs mer

24/7 Support Magento Expertis Webadmin

 

Optimering

Kontinuerliga förbättringar innebär att driva trafik till webbplatsen, att konvertera besökarna mot sina mål, samt att få kunderna att återkomma och är 3 nyckelområden inom optimering.

New Amsterdam har optimering integrerat i vår utvecklingsprocess, vilket innebär att vi arbetar med konstanta förbättringar genom hela livscykeln istället för ett omfattande lanseringsprojekt. Läs mer

Konverteringsoptimering SEO AB-Testning BI & Statistik

Optimering

 

Kundupplevelse
Kundupplevelse

New Amsterdam är specialister på att arbeta med kundresa och omnikanallösningar, såväl strategiskt som tekniskt.

En lyckad kundresa, vilket också är en av utmaningarna, är att ge kunden en upplevelse. Detta är nära sammankopplad med personalisering, att kunskap om kunden ger en anpassad och skräddarsydd upplevelse på kundens villkor, utan att inkräkta på integritet. Läs mer

Lojalitet Kundklubb Personalisering Omnikanal

 

Tillväxt & Expansion

New Amsterdam är experter på att definiera och leverera globala e-handelslösningar med alla dess olika aspekter. En av dagens stora utmaningar för e-handel är att kombinera det globala och lokala perspektivet.

Förenklat kan man dela in global e-handel i två huvudkategorier, att verka från ett land och skeppa till hela världen eller att ha anpassade butiker för varje land. Båda har sina utmaningar och i vissa fall kan de dessutom kombineras. Läs mer

Marknadsexpansion Lokalisering SEM & Annonsering Social Media

Tillväxt & Expansion

 

Kontakta oss!

Mitt namn är Daniel och jag pratar gärna om hur vi kan hjälpa dig!

This content is also available in: Engelska