Swish startade för 3 år sedan som ett samarbete mellan sex av Sveriges största banker och har idag nära 4 miljoner användare. Det har hittills främst varit en tjänst för privatpersoner att göra enkla överföringar kostnadsfritt, men är sedan juli 2015 öppen även för företag. Helt nyligen presenterades även ett API vilket nu gör det möjligt för alla e-handlare att erbjuda Swish till sina kunder.

Revolutionerar e-handeln
Varför ska du som e-handlare erbjuda dina kunder ännu en betalningsmetod när redan finns så många alternativ? Swish med sin betalningsmodell kommer att revolutionera marknaden. Helt utan rörlig kostnad och med en fast transaktionskostnad från 2 kr, som dessutom kan komma att sänkas ytterligare framöver, så är det redan den mest kostnadseffektiva betalningslösningen. Du får ett ökat oberoende till andra tjänster såsom Klarna och du får pengarna på ditt konto redan efter några sekunder.

Betalningsflödet

  • Kunden väljer ”Swish” som betalningsmetod samt har angett sitt mobiltelefonnummer och betalar
  • Kunden uppmanas att starta Swish-appen. En automatisk betalningsbegäran skickats till kundens Swish-app som är förifylld med företagets namn, belopp samt order-id
  • Kunden signerar betalningen med sitt mobila bank-id och får en bekräftelse i Swish-appen. Butiken får en bekräftelse med statuskod för att kunna avsluta ordern
  • Köpet är klart och butikens tacksida visas eller tillbaks till kassan med ett felmeddelande om köp avbrutits eller inte kunde genomföras
  • Pengarna finns inom några sekunder på kontot

New Amsterdams mål är att innovera e-handeln och göra den lönsammare än vad den är idag. Kontakta oss redan idag så presenterar vi vår vision om e-commerce 3.0 samt visar hur enkelt det är att integrera Swish och varför det kan förändra mer än din e-handel.


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Relaterade inlägg

Okategoriserad

Vår definition av en godkänd e-handelsbutik 2017

We believe that all online retailers deserve a proper store, especially since it is not very different to accomplish. We have studies more than 500 stores during 2015 according to our minimum expectation criterias and Läs mer…

Okategoriserad

Steget från responsiv design till en total kanalstrategi

Responsiv design har tidigare varit en av de heta trenderna men är idag ett minimikrav för att möta kundernas förväntan och kunna ge en bra upplevelse. Den här artikeln visar dig hur du kan göra Läs mer…

Okategoriserad

E-commerce 3.0 – Ta din din e-handel till nästa nivå

År 2016 finns det inga ursäkter för att ha en undermålig men dyr e-handelslösning. Läs mer om hur du kan dubbla din konvertering och halvera din förvaltningsbudget. Första och andra generationens e-handel I e-handels begynnelse var de första Läs mer…