Konsten att få kunderna att återvända

”62% av alla kunder som handlar i en webbutik kommer aldrig mer att återvända”

Idag lägger många företag stora resurser på att anskaffa nya kunder. Tyvärr kan det ofta inte visa sig vara lönsamt. I många affärsmodeller är kunden lönsam först när den återkommer och gör fler köp.

New Amsterdam har många års erfarenhet av att arbeta med några av världens största kundklubbar och lojalitetsprogram som få andra webbyårer och IT-partners har.

Vi hjälper dig att arbeta med kundlojalitet steg för steg, som vi anpassar efter dina produkter, affärsmodell och förutsättningar. Med hjälp av de verktyg vi använder kan vi enkelt och automatiskt skapa segment och ta fram en plan för hur dessa ska kontaktas och med vilka erbjudanden.

Många företags kundlojalitetsprogram innebär idag att ha ett nyhetsbrev och skicka ut kampanjerbjudanden till sina följare samt att ha en medlemsinloggning i webbutiken. Det är ett bra första steg att utgå från och bygga vidare på.

Att investera sin budget på att bearbeta sina befintliga kunder kan ge upp till 10 gånger högre avkastning än att lägga samma budget på att anskaffa nya kunder. Globalt så står 10% kunderna för 50% av omsättningen i den genomsnittliga webbutiken.

Vi hjälper dig strategiskt att öka din totala omsättning och genomsnittliga ordervärde. Med Magento commerce som ehandelslösning har du alla förutsättningar och verktyg du behöver för att skapa en digital upplevelse och att bygga en djupare relation med dina kunder. I snitt ökar en webbutik försäljningen uppemot 45% efter ett byte till Magento commerce, till stor del på grund av de tekniska förutsättningar som erbjuds.

Vi är experter på kundlojalitet och vi har även de tekniska verktygen för att hjälpa dig bli ännu bättre.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *