Nyckeln till en lyckad ehandel är en väl fungerande kundresa som vi beskriver så här:

En lyckad kundresa är att:
kunna möta kunden på kundens villkor
var som helst och när som helst
förstå, inspirera och belöna kunden
skapa en upplevelse och ge mervärde

Vinnarna är de som lyckas skapa en sömlös digital upplevelse där de sätter kunden i centrum

En lyckad kundresa är aldrig att tvinga kunden att sätta sig i bilen för att se om en vara finns.

Vi vill hjälpa dig att skapa en optimal kundresa och upplevelse för dina kunder. Men det här är ingenting som behöver vara vare sig dyrt eller komplicerat. Vi har genom våra erfarenheter goda insikter om vad en bra kundresa innebär som vi mer än gärna delar med oss av. Vi tror inte för de allra festa att det behövs omfattande analyser för att ta reda på vad slutkunderna vill ha. Vi kan alltid utgå från oss själva och kunderna talar om gång för gång vad de vill ha, allt vi behöver göra är att lyssna och agera och göra kloka val.

Här ger vi dig några enkla men konkreta tips och funktioner att inspireras av för ett första steg mot en förbättrad kundresa:

  • Visa alltid lagerstatus
  • Se till att lagerstatusen är korrekt och informera kunden om att avvikelser kan förekomma
  • Ge kunden möjlighet att få lagerstatusen bekräftad genom chat eller telefon och kunna reservera
  • Ge kunden samma betalningsmöjligheter i alla kanaler
  • Ge kunden samma leveranssätt i alla kanaler.
  • Skapa en ”mina sidor” som även finns som mobilapp och använd den som huvudsaklig kommunikationskanal med kunden.
  • Erbjuder digitala kvitton i alla kanaler. Ingen kund ska behöva spara ett papperskvitto för att kunna reklamera eller byta en vara.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *