En kostnadseffektiv väg till ökad försäljning

Konverteringsoptimering är ett löpande arbete som passar väl in i en agil utvecklingsmetodik som delas upp i korta sprintar eller perioder, där man i varje sprint lägger fram en hypotes, förbättrar, mäter, analyserar och upprepar. Vissa förändringar ger de resultat som önskas med andra inte ger till synes samma effekt.

För en genomsnittlig webbutik ger det 3 gånger högre avkastning per spenderad krona att investera dem i att optimera konverteringen än att köpa trafik.

För att kunna genomföra konvertingsoptimering på ett effektivt sätt behövs följande:

  • Tillräckligt med data
  • Magkänsla
  • En lösning som låter dig göra snabba förändringar
  • Kunna mäta resultatet
  • Våra kunder har alltid en lösning som låter dem arbeta på konverteringsoptimering på ett professionellt sätt. För små och medelstora ehandlare kan brist på data vara ett problem. Med få ordrar eller trafik är det inte säkert att resultaten blir påvisningsbara eller korrekta.

    Det krävs även en magkänsla för att kunna analysera datan på rätt sätt. En till synes bra förändring kan ändå ge en negativ effekt, som kan förklaras av andra aspekter såsom att det är en sämre tidsperiod för försäljning, samverkan med andra tekniska förändringar, produkt- och prisändringar, mätfel eller tillfälligheter. Vi kan bidra med vår erfarenhet för att ge så bra förutsättningar som möjligt.

    Vi hjälper dig med att definiera konvertingstrattar och mål, att sätta upp dem i verktygen och implementera i din lösning och att tolka resultatet av dem.

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *