Våra expertområden

Att driva och utveckla en ehandel över tid kräver en mängd olika roller, tjänster och expertis. New Amsterdam kan tillhandahålla en stor del av dessa vilket du hittar under våra tjänster.

Utöver det finns det områden där vi är ännu lite mer specialiserade och har arbetat tillsammans med våra kunder för att hitta ännu bättre lösningar och strategier vilket du kan läsa mer om här.

E-handel – Magento

Magento har under många år innoverat e-handeln och varit den plattform som alla andra jämför sig med. Det är inte utan anledningar det är den ledande lösningen och den har olika fördelar mot samtliga andra plattformar.

Vi har mer än 10 års erfarenhet av att driva komplexa projekt för några av Sveriges största företag till att snabbt och enkelt kunna ta fram en väl fungerande webbutik för mindre kunder.

Vi hjälper dig att få världens bästa ehandel, ett försprång mot alla dina konkurrenter och nöjdast kunder.

Omnikanal

Vi hjälper dig skapa en sömlös kundupplevelser över alla kanaler.

Att en kundresa ska kunna spänna över flera kanaler, att kundinformation, produkdata, erbjudanden, leverans- och betalmetoder och korrekta lagersaldon inte ska vara beroende av kanal är idag en självklarhet för konsumenten.

Många företag tycker det här är jättesvårt. Inte vi. Med rätt förutsättningar är omnikanal tvärtom väldigt enkelt.

Digital Marknadsplats

För många företag innebär en marknadsplatsstrategi att sälja sina produkter på marknadsplatser såsom Amazon eller Zalando. Vad alla även bör överväga är även om man själv ska agera marknadsplats. Steget är kortare än man kan tro.

Vi har en färdig lösning mellan Mirakl och Magento som vi både kan demonstrera och även sätta upp för dig samt göra de anpassningar som krävs för att du ska få en marknadsplats och ta ditt företag till en ny nivå. Dessutom till en bråkdel av kostnaden vad det tidigare har kostat att lansera en marknadsplats.

Kundlojalitet

Kundlojalitet är konsten att få kunderna att återvända, att belöna dem, att ge dem en upplevelse och att sätta dem i fokus och se till deras behov.

Gemensamt för de allra mest framgångsrika webbutikerna är att de har en högre grad återkommande kunder än nya kunder. Har du det?

Vi har många års erfarenhet av att arbeta med några av världens största kundklubbar och lojalitetsprogram och unika insikter som få andra webbyårer och IT-partners har.

Vi hjälper dig att få dina kunder att bli lojala fans.

PIM – Akeneo

Alla som säljer produkter eller tjänster behöver beskriva dessa och på olika sätt presentera produktkatalogen, t.ex. i en webbutik eller andra kanaler. Att ha ordning på produktdata är nyckeln till framgång inom e-handel.

Vi hjälper dig längs hela resan med att strukturera din produktinformation och ge dig bästa förutsättningarna att kunna visa och sälja dina produkter på olika plattformar. Vi är experter på Akeneo som passar mycket bra ihop med Magento och hjälper dig anpassa det efter din bransch.

Konverteringsoptimering

Att driva trafik till webbplatsen, att konvertera besökarna mot sina mål, samt att få kunderna att återkomma är 3 nyckelområden inom optimering.

Vi har mer än 20 års erfarenhet av personalisering och optimering och det är integrerat i allt vi gör.

Vi maximerar din försäljning genom att ge dina kunder en ännu bättre upplevelse och hitta rätt erbjudande vid rätt tillfälle

B2B

Medan ehandeln går framåt så sker en stor del av ehandeln B2B inom omoderna portaler baserade på föråldrade affärssystem. Trots att B2B ofta innebär större affärer och volymer, tar många företag inte tillvara på potentialen.

Vi arbetar idag mer med B2B och B2C och vi vill visa alla vad man kan göra. Självklart ska även B2B vara personaliserad, det ska vara enkelt att hitta produkter, få korrekt information och hjälp när man behöver.

Tillsammans skapar vi nöjdare kunder och ökad försäljning.

This content is also available in: Engelska